Η λέσχη μας άλλαξε διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το νέο μας email είναι info@4x4letek.gr
jeepΕπόμενη Εκδρομή: ---
Σφάλμα
  • Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".
Σκέφτεστε να κάνετε την πρώτη σας περιπέτεια 4x4;

Άσχετα με τον προορισμό σας είναι σοφό να προετοιμαστείτε πλήρως για αυτήν. Η εκτός δρόμου εξόρμηση επιβάλει διαφορετικές απαιτήσεις στο μέγεθος και την ανθεκτικότητα του τετρακίνητού σας. Πολλά από τα σημερινά 4x4 (SUV κ.α.) δεν έχουν σχεδιασθεί για πραγματική εκτός δρόμου χρήση. Για «σκληρές» εκτός δρόμου περιπέτειες θα χρειαστείτε ένα 4x4 με αμάξωμα πολύ ανθεκτικό στις καταπονήσεις.

Η εξόρμηση εκτός δρόμου μπορεί να είναι από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες σας με αυτοκίνητο, αλλά πριν ξεκινήσετε για εκείνο τον «άγριο» χωματόδρομο σας έχουμε μερικές συμβουλές που συγκεντρώσαμε από το διαδίκτυο αλλά και από δική μας εμπειρία, για να προετοιμάσετε εαυτούς και το όχημά σας για ασφαλείς και ευχάριστες διαδρομές που θα θέλετε να τις επαναλάβετε με την πρώτη ευκαιρία.

Μερικά πράγματα που πρέπει να γίνουν πριν ξεκινήσουμε.

Στην προετοιμασία για την πρώτη εκτός δρόμου περιπέτεια υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να έχετε φροντίσει πριν φύγετε:

* Εξοικειωθείτε με το όχημά σας πολύ καλά. Είναι βασικό να κατανοήσετε τα όριά σας και τα όρια του οχήματός σας και να μην τα ξεπεράσετε.

* Ενημερωθείτε για τις λειτουργίες της τετρακίνησης και πως να χρησιμοποιήσετε τα σχετικά χειριστήρια. Δείτε που βρίσκεται η ρεζέρβα και ο γρύλος και μάθετε πως χρησιμοποιούνται. Ενημερωθείτε για τις γωνίες προσέγγισης και φυγής του αυτοκινήτου καθώς και για την δυνατότητα διέλευσης από ράμπα έτσι ώστε να μπορείτε να περάσετε από δύσβατα σημεία χωρίς αβαρίες. Βρείτε το χαμηλότερο σημείο του αμαξώματος (συνήθως τα διαφορικά). Αποκτείστε την αίσθηση οδήγησης του οχήματος ιδιαίτερα σε στενά και ανώμαλα περάσματα. Προπονηθείτε με τις κοντές σχέσεις μετάδοσης. Αν το όχημα είναι εφοδιασμένο με χειροκίνητες πλήμνες δοκιμάστε τις. Γνωρίστε σε ποιό ύψος από το έδαφος βρίσκεται η εισαγωγή αέρα του κινητήρα, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου της μηχανής και τα ηλεκτρικά της ανάφλεξης ώστε να έχετε μια ένδειξη του μέγιστου βάθους νερού που μπορείτε να περάσετε. Ελέγξτε τα φίλτρα αέρα, βενζίνης και λαδιού τον ιμάντα και τις σωληνώσεις να είναι σε καλή κατάσταση. Γεμίστε όλα τα δοχεία υγρών (λάδι, νερά, φρένα κ.λ.π.) και φυσικά το τεπόζιτο της βενζίνης.

παράδειγμα: Lada Niva

* Σιγουρευτείτε ότι το 4x4 βρίσκεται σε άριστη κατάσταση για εκτός δρόμου χρήση. Πριν αφήσετε τον «πολιτισμό» πίσω σας κάντε γενικό έλεγχο του οχήματος και κάντε προληπτικό service αν χρειάζεται. Ελέγξτε την καλή κατάσταση και πίεση των ελαστικών καθώς και της ρεζέρβας. Ελέγξτε τυχόν διαρροές κάτω από το αυτοκίνητο (λάδια κ.α.) και κάντε οπτικό έλεγχο για μηχανικά προβλήματα στο κάτω μέρος του (π.χ. κρεμασμένη εξάτμιση). Ολες οι επισκευές πρέπει να γίνουν ΠΡΙΝ ξεκινήσετε.

* Εσω έτοιμος, προετοιμάσου ακόμη και για το χειρότερο ενδεχόμενο. Ποτέ δεν ξέρεις αν και πότε θα κολήσεις κάπου η θα πάθεις βλάβη, χωρίς βοήθεια τριγύρω. Ετσι βεβαιώσου ότι θα πάρεις μαζί σου τα απαραίτητα εφόδια για «έκτακτες ανάγκες». Πάντοτε λάβε υπόψη την πιθανότητα της επιδείνωσης του καιρού.

* Ταξιδέψτε με έναν τουλάχιστο συνεπιβάτη και ακόμα καλύτερα με ένα ακόμα εξοπλισμένο 4x4.

* Ενημερώστε κάποιον (υπεύθυνο φίλο ή συγγενή) που πηγαίνετε και ορίστε συγκεκριμένη ώρα επικοινωνίας για να τον ενημερώσετε για ότι π.χ. φτάσατε στον προορισμό σας. Μην ξεχάσετε να πάρετε μαζί σας τον αριθμό του τηλεφώνου του και ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΕΤΕ να επικοινωνήσετε την προκαθορισμένη ώρα για να προλάβετε την τυχόν ενεργοποίηση των ομάδων διάσωσής σας !!

* Δώστε μεγάλη σημασία στο πως θα φορτώσετε το αυτοκίνητο. Ολα τα φορτία θα πρέπει να κατανεμηθούν όσο πιο ομοιόμορφα γίνεται. Βαρειά φορτία στο πίσω μέρος θα χαμηλώσουν τον πίσω πρόβολο και μπορεί να ελαττώσουν δραστικά την γωνία φυγής ή/και την απόσταση από το έδαφος. Επίσης μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά και την πρόσφυση των εμπρός τροχών (βλέπε υποστροφή). Αν φορτώσετε πράγματα σε σχάρα επάνω από το όχημα σιγουρευτείτε για το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο και την σωστή κατανομή του. Υπερβολικά φορτία στην σχάρα ανεβάζουν το κέντρο βάρους του οχήματος και το κάνουν: επικίνδυνο στις στροφές, να ταλαντώνεται πλευρικά στις λακούβες, ευπαθές σε πλευρικούς κ.α. ανέμους. Υπολογίστε επίσης και το αυξημένο ύψος σε χαμηλά περάσματα.

* Οργάνωσε την διαδρομή από πρίν. Θυμήσου ότι "το μισό ταξίδι γίνεται προετοιμάζοντάς το", είναι κρίμα να χάσεις αυτή την χαρά. Η καλή ετοιμασία απαιτεί σίγουρα εμπειρία και πάντοτε χάρτη. Πάντα γνώριζε που βρίσκεσαι, που πηγαίνεις και ποια διαδρομή θα ακολουθήσεις. Υπολόγισε τον χρόνο σωστά ! Οι διαδρομές που φαίνονται σύντομες στον χάρτη ή βάσει χιλιομέτρων υπό κανονικές συνθήκες μπορεί να πάρουν πολλές ? πολλές παραπάνω ώρες σε εκτός δρόμου διαδρομές ! Ετσι φρόντισε να επαρκέσει ο χρόνος και πάντοτε υπολόγιζε την ώρα που θα νυχτώσει στο σημείο που θα βρίσκεσαι.

Τι προσέχουμε στον δρόμο

Εφαρμόστε τους «καλούς τρόπους της εκτός δρόμου οδήγησης»:

Περιβάλλον: προσέχετε για τυχόν ζημιές μπορούν να γίνουν στο περιβάλλον από εσάς και το όχημά σας.

Χωματόδρομοι : μην ανοίγετε νέες διαδρομές, μείνετε στις ήδη υπάρχουσες. Γιατί: σε περίπτωση που κάτι σας συμβεί κανείς δεν θα μπορέσει να σας εντοπίσει και βοηθήσει. Το 4x4 θα τραυματίσει το έδαφος και μπορεί να προκαλέσει διάβρωσή του, θα τραυματίσει την χλωρίδα ή/και πανίδα. Επίσης υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κάνετε ζημιά στο όχημά σας.

Σκουπίδια: μην τα πετάτε, μαζέψτε τα σε μια σακούλα σκουπιδιών για να τα πετάξετε σε κάδο όταν βρεθείτε πίσω στον «πολιτισμό». Προσέξτε ιδιαίτερα τα αποτσίγαρα για κίνδυνο πυρκαγιάς.

Σπινάρισμα: μην σπινάρετε τους τροχούς σας άσκοπα. Χαλούν την επιφάνεια του εδάφους και οδηγούν στην διάβρωσή του με τις επερχόμενες βροχές. Επίσης δημιουργούμε πρόβλημα στους επόμενους χρήστες του χωματόδρομου σκάβοντας βαθύτερα τις «ροδιές».

Βράχια: αν χρησιμοποήσετε βράχια για το ξεπέρασμα ενός εμποδίου (π.χ. νεροφάγωμα) καλό είναι να τα επαναφέρετε στην προηγούμενη θέση τους.

Το γνώθι σ'αυτόν: αφήστε τον εγωισμό σας στο σπίτι. Κάθε όχημα και κάθε οδηγός έχει τα όριά του. Μπορείτε να αποφύγετε ζημιές και κυρίως τραυματισμούς αν αποφύγετε περάσματα ή «πατήματα» για τα οποία δεν έχετε την σιγουριά ότι θα τα καταφέρετε !

Αγρια ζωή: μην ενοχλείτε την άγρια ζωή που μας περιβάλλει. Ούτε τα φυτά ούτε τα ζώα. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε μπει ως επισκέπτες στο σπίτι τους !

Ταχύτητα: οδηγείτε σιγά. Απολαύστε το τοπίο, ζήστε την εξοχή στο μέγιστο. Δεν χρειάζεται να ξοδέψετε τον χρόνο σας σε επισκευές που θα είχαν αποφευχθεί αν πηγαίνατε πιο σιγά. Στο κάτω κάτω δεν κάνουμε ράλυ!

Συνάντηση: όπως και στην άσφαλτο μένετε στην δεξιά πλευρά του δρόμου. Ιδιαίτερα στα σημεία εκείνα δεν υπάρχει ορατότητα για αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, ποδήλατα κ.λ.π. Σε στενά περάσματα όπου χωρά μόνο το ένα όχημα ο κανόνας είναι να παραχωρεί την προτεραιότητα το πιο ευέλικτο όχημα ή ο πιο έμπειρος οδηγός. Οταν συναντώνται δυο αντίθετα κινούμενα οχήματα, σε σημείο με κλίση και δεν υπάρχει αρκετός χώρος και για τα δύο, τότε προτεραιότητα έχει αυτό που ανεβαίνει.

Καταλύτης: Προσέχετε που σταματάτε το αυτοκίνητό σας ! Ο καταλύτης έχει πολύ μεγάλη θερμοκρασία και αν βρεί καλό προσάναμα, όπως π.χ. χόρτα, τότε δεν θα αργήσει να λαμπαδιάσει το αγαπημένο σας μεταφορικό μέσο μαζί με το περιβάλλον πράσινο ! Ετσι ο καταλύτης από προστάτης του περιβάλλοντος θα γίνει ο καταστροφέας του.

ΠΗΓΗ: www.4x4ekdromes.gr

Τελευταία Ενημέρωση

29-11-17

Χορηγοί

  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ
  • Χορηγοί ΛΕΤΕΚ

Εορτολόγιο

Παρασκευή
15
Δεκεμβρίου
Ελευθερίου ιερομάρτυρος, Ανθίας

Καιρός